Ofte Stillede spørgsmål

 

 

Forside > Ofte stillede spørgsmål

Spørgsmål

Har du spørgsmål?

Hvis du deltager i et webinar og har tekniske problemer eller generelle spørgsmål kan det hjælpe at tage et kig på nogle af de følgende spørgsmål Wecademy ofte bliver spurgt.

Hvad skal jeg bruge for at være med på webinar?
For at deltage på webinaret skal du have en computer, tablet eller mobil. Det er desuden en fordel at bruge et headset, hvis du befinder dig et sted med mange mennesker.

Hvis du deltager i webinaret via tablet eller mobil, skal du hente app’en “Adobe Connect”.

Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg deltager på et webinar?

Placér dig gerne i et rum, hvor du sidder uforstyrret, så du bedre kan følge med.

Sørg for at lukke ned for andre faner og vinduer. LinkedIn, Facebook, Twitter m.m. tager meget båndbredde.

Hvis du har mulighed for det, så er det en god idé at kable din forbindelse.

Test dit lydudstyr, inden webinaret starter. Der er musik i webinar-rummet en halv time inden start, så hvis du kan høre den, når du logger på, fungerer dit udstyr.

Som udgangspunkt er det ikke nødvendigt at bruge et webcam, når du deltager på et webinar.

Hvornår modtager jeg linket til webinaret?
Du modtager en mail med guidelines fra Wecademy, hvori linket til webinaret figurerer. Mailen med guidelines modtager du ca. en uge forud for webinarets afholdelse.
Hvordan logger jeg på?
Ved at klikke på linket til webinaret, som du har modtaget i vores guidelines, viderestilles du til Adobe Connect-platformen. Her skal du trykke på “Enter as Guest” og skrive dit fulde navn.
Hvornår kan jeg logge ind?
Vi starter på klokkeslaget, så sørg for at logge på webinaret hvert fald 20 minutter inden opstart. På denne måde kan du tjekke, om du kan logge ind, og om der er lyd i rummet.
Hvad, hvis jeg oplever problemer med at logge på?
Hvis du har problemer med at logge på, f.eks. hvis du åbner via Citrix, kan du forsøge at logge på via en anden browser  kopiér blot det tilsendte link.
Hvordan logger jeg ud?
Du logger ud ved blot at trykke på det røde kryds i fanen.
Vil jeg installere Adobe Add-in?
Hvis du bliver spurgt, om du vil installere Adobe Add-in, så tryk “ja”. Derefter får du adgang til webinaret.
Yder I teknisk support?
Ja, vi yder teknisk support 20 minutter før webinarets opstart. Sørg derfor for at logge ind i god tid for at tjekke, om alt fungerer.

Skulle du oplever problemer, kan du ringe til os på 71 99 70 79.

Optages webinaret?
Ja, vi sørger for at optage webinaret og inddele det i kapitler, så du let og hurtigt kan finde det, du leder efter. Senest dagen efter, du har været på webinaret, vil du modtage linket til optagelsen.
Hvor længe er optagelsen af webinaret tilgængeligt?
Som udgangspunkt tilgængeliggør vi webinaret i 14 dage efter dets afholdelse.
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har lyd eller oplever andre fejludslag?
Hvis du oplever problemer med lyd eller andet, så prøv at logge ud og ind igen.
Hvad gør jeg, hvis jeg oplever problemer med Adobe Flash?
Vi har lavet en vejledning til at installere Flash på Chrome, hvis du mod forventning skulle støde på det problem. Hent vejledningen her: https://backup.wecademy.dk/wp-content/uploads/2017/06/wecademy-vejledning-til-at-tillade-adobe-flash-paa-chrome.pdf 
Hvordan henter jeg underviserens materiale?

Vores undervisere bruger altid slides i webinarerne. Du henter PowerPoint-filen ved at trykke på materialet i “Files”-boksen og derpå klikke på “Download File(s)”.

Kontakt Wecademy

Kontor

Jernbanegade 75 - 77, 2. sal
5500 Middelfart

 

Åbningstider

M-F: 8:00 - 16:00
L-S: Lukket

Kontakt os