Den virtuelle fremtid

Skrevet af Anne Mette Rønholt

Vi befinder os midt i en ny verden, hvor der er mange nye ting at forholde sig til. En af dem er den nye måde at holde møder, kurser og konferencer på. Læs her, hvordan vi kan hjælpe dig godt i mål, med dit næste online arrangement.
Z

Udgivet d. 02/02/2021

Den virtuelle fremtid

 

Danskerne lever og arbejder i online universer mere end nogensinde før. Du kan shoppe, være social og ikke mindst arbejde virtuelt på en måde, som ingen af os måske have forestillet os for et par år tilbage. Dine online indkøbsvaner og sociale liv kan du ofte selv styre, men arbejdsmæssigt har vi den sidste tid været styret af udefrakommende krav om møder, konferencer og platforme, som vi ikke har mødt før.

Mange virtuelle møder er gået fra ok, men lige så mange møder har, trods gode hensigter, haft dårlig lyd og billede, manglende interaktion med deltagerne og svingende styring fra moderatorens side. Det sker selvsagt ikke af ond vilje, men fordi overblikket over den tekniske del og mulighederne for interaktion på platformene ikke er til stede.

Det kan nemlig være et stort stykke arbejde at tilrettelægge større virtuelle konferencer eller møder med aktører fra mange forskellige firmaer eller organisationer. Der er hele forberedelsen til en drejebog, og så er der den tekniske del, – som tit undervurderes, – for ikke at tale om koordineringsarbejdet mellem de mange forskellige deltagere, oplægsholdere og facilitatorer.

 

Læs også – “The new normal, vores nye, digitale hverdag

 

Vi står klar til at hjælpe

 

Ikke desto mindre er de virtuelle møder og konferencer en del af fremtiden, og her er Wecademy den perfekte medspiller, når du sidder og skal planlægge en større begivenhed. Vi har mange års erfaring og har siden 2014 formet og struktureret virtuelle møder, webinarer og konferencer.

Vores tilstedeværen vil inspirere dig og lette dig for meget arbejde i og med, at vi tager ansvaret for mange delelementer så som lydprøver, koordinering, aktivering af deltagere, skærmtræning og meget mere. Alt dette for at I skal fremstå lige så professionelle som I er og med overskud på selve dagen.

Således lydtester Wecademys tekniker altid 2 gange med alle aktører INDEN mødet, så lyden er optimal ved mødets start, og så alle oplægsholdere er klar over de gode spilleregler for at have adgang til lyd og kamera. Og du kan regne med Wecademys tilrettelæggere som  dygtige og kompetente sparringspartnere, der aftaler med en evt. moderator, hvem der gør hvad hvornår, så konferencen forløber glat og struktureret.

Hun guider også alle, der skal på skærmen til at fremstå bedst muligt med billede, lyd og baggrund.  Alt sammen for at spille jeres firma eller organisation gode, så jeres deltagere går fra konferencen inspireret, glade og tilfredse. Du kan læse meget mere om vores forskellige services og priser her

 

 

 

 

Andre artikler

Årsdag for corona

Årsdag for corona

Et år med corona   I dag har vi årsdag for den første coronanedlukning. En dag hvor de fleste for et år siden sad måbende med kuldegysninger...

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Kontakt WECADEMY

3 + 10 =

Adresse

Torvet 1, 2. sal
5500 Middelfart

 

Åbningstider

M-F: 8:30 - 16:00
L-S: Lukket