Derfor har vi succes med webinarer

Læs, hvad det præcis er, der gør, at vi skaber succes for dig, der gerne vil lave webinarer. En af årsagerne er vores store erfaring og netværk.
14.
september 2017
Digital læring | e-facilitering | e-underviser | Webinarer

Vores webinarer skiller sig ud, dels fordi vi altid har den faglige substans i fokus, hvilket betyder, at vi på de webinarer, vi udvikler, har kildehenvisninger og litteraturliste på vores materialer, og dels fordi det, der betyder allermest for vores kunder, er vores mangeårige erfaringer i at undervise online.

Vi samarbejder med mange forskellige virksomheder omkring webinarer – uanset om det er med deres eller vores undervisere. Eksempelvis omhandler vors næste webinar lidelser i hjernen – et webinar, vi faciliterer for en af vores faste samarbejdspartnere, hvor de både både har kompetencepersonen/underviseren og deltagerne.

Jeg bliver ofte spurgt om, hvorfor vi har så stor en succes med vores webinarer, og hvordan den digitale udvikling påvirker måden, hvorpå der undervises, altså læringsformen. Derfor handler dette indlæg om, hvordan der opnåes succes med webinarer via samskabelse med Wecademy.  

Online undervisning er underlagt en anden struktur end den, vi forbinder med konventionel undervisning. Eksempelvis vil en undervisningssession ofte opdeles, så den bliver en række af webinarer for at tilgodese deltagernes indlæring.

Vi har succes med webinarer

Vi er med hele vejen – både før, under og efter webinaret. 

Gennem vores mangeårige erfaring og vores store netværk giver vi vores samarbejdspartnere tryghed, kvalitet, sparring og værdi.

Vi aflaster vores samarbejdspartnere ved at skabe tilfredshed gennem vores teknikske forståelse, vores rapportering og webinarets fleksible form.

Vi udvikler indhold til webinarer med vores kompetencepersoner, men faciliterer lige så mange webinarer for vores kunder, altså hvor de har kompetencepersonen. I mange organisationer har man sine egne “favorit-konsulenter” og dernæst et stærkt netværk af dygtige, interne kompetencepersoner, men som måske aldrig har undervist online før. Dem kan vi hjælpe og motivere, så de får lyst til at afholde webinarer.

Vi er i dag fast samarbejdspartner for mange organisationer og hjælper dem med at skabe vækst og besparelser gennem webinarer. Med andre ord så bestræber vi os på at skabe værdi, fleksibilitet og at frigive ressourcer – både for vores kunder og deres medarbejdere, medlemmer eller kunder. Vi anser os for at være den  fleksible og variable samarbejdspartner.

Det kræver mange års erfaring at kunne udvikle og levere et professionelt webinar, for det handler om langt mere end webinaret i sig selv. Det handler om at have den rette indsigt i og tilgang til læring samt et netværk af læringskonsulenter med en høj faglighed – læringskonsulenter, hvis kompetencer vi gerne vil bringe i spil og dele med vores kunder for at sikre dem kvalitet og værdi.

“Det er fleksibiliteten, der betyder noget, for det er ikke nødvendigvis hele dagskurser, fremtidens medlemmer/medarbejdere ønsker, men derimod ajourføring af ny viden og ikke mindst tænkepauser, i en travl hverdag.”

Filosofien bag vores virksomhed ligger i selve navnet – WEcademy. Vi tror på samskabelse, og at viden får værdi, når den deles. Vi fungerer som samarbejdspartner og e-facilitator for organisationer og undervisere, der ønsker at formidle sin faglighed digitalt. Vi fokuserer på at skabe berigende partnerskaber, hvor det bedste resultat opnås ved at kombinere vores spidskompetencer. Det er de komplementære kompetencer, der skaber succes.

En anden filosofi er, at vi ønsker mere end blot at lære andre, hvordan man laver et webinar. Vi ønsker at være den foretrukne partner, når et webinar skal afholdes. Dette lønner sig ikke alene for os, men også især for den, vi udvikler og afholder webinaret for. Med os ombord sikres vores samarbejdspartner nemlig en ensartethed og kvalitet – en genkendelighed ved hele processen omkring webinaret, som gør, at ethvert webinar fremstår troværdigt og pålideligt, og at vores samarbejdspartner i sidste ende også gør det.

Og vi ved, hvor stor en lettelse det er for mange ikke at skulle bekymre sig om at stå for at stable et webinar på benene og udføre det. Vi oplever ofte, at vores samarbejdspartner udtrykker en oprigtig taknemmelighed over, at de trygt kan overlevere opgaven til os, netop fordi de ved, vi har den erfaring og det netværk, der skal til, for at kunne varetage den opgave på professionel vis.

Skab succes med webinarer ved at arbejde sammen med Wecademy
Vi skaber succes med webinarer for dig

Det kunne være interessant at høre lidt om, hvad din organisation har fokus på lige nu inden for kompetenceudvikling og ikke mindst få en drøftelse af, hvad du ser som de største gevinster og udfordringer med digitalisering af læring og viden.

Du er velkommen til at kontakte os her eller i kontakt formularen nedenunder.

Og har du lyst til at se, hvad nogle af vores læringskonsulenter siger om os, kan du se det her.

Den 5. oktober får du mulighed for at afprøve et webinar på en time. Vi afholder et webinar, hvor emnet er skærmtræning/præsentationsteknik.

Du vil blive undervist af den professionelle skuespiller Ann Hjort. Hun deler ud af sin viden og erfaring, og jeg tør godt love, at der er nyttig viden at hente.
Du er velkommen til at læse mere her: Wecademy | Bestil skærmtræning

Hvis det ikke er dig, der har ansvaret for digitalisering af læring, vil jeg være dig meget taknemmelig, hvis du vil dele indlægget med en kollega, som du tænker kan have interesse i at høre, hvordan webinarer kan skabe værdi i jeres organisation.

De bedste hilsner
Wecademy

Artiklen er skrevet af Sofie Kjærbo.

Kontakt os

Kontor

Vesterballevej 5
7000 Fredericia

Åbningstider

M-F: 8:00 - 16:00
L-S: Lukket

Kontakt os